Veel Gestelde Vragen

  • Moet ik een account hebben om een online bestelling te plaatsen?
    Nee. Wanneer je online een bestelling wilt plaatsen heb je geen account nodig. Het is wel eenvoudiger wanneer je een bestelling plaatst om een Chica bebo account aan te maken. Alle gegevens worden dan onthouden en bij je volgende bestelling hoef je deze niet opnieuw in te vullen. Ook krijg je in jouw account een overzicht van je bestelgeschiedenis en we zullen je op de hoogte houden via onze nieuwsbrieven wanneer we nieuwe collecties of acties hebben. 
  • Hoe moet ik online bestellen?
    Wanneer je een item hebt gevonden die je graag wilt hebben dan kies je eenvoudig jouw maat en het aantal stuks die je wilt hebben. Klik daarna op “In winkelmand”. Je kunt hierna meerdere items toevoegen. Wanneer je uitgeshopt bent ga je rechtsboven naar de winkelmand. Hier kun je de bestelling afronden door te klikken op “Doorgaan naar afrekenen”. Vul hier al je gegevens in (of login met jouw account), kies je betaalmethode en betaal jouw bestelling veilig online. Wanneer de betaling goed is doorgekomen gaan wij zo snel mogelijk aan het werk om jouw items te verzenden!
  • Ik twijfel over een maat, hoe weet ik welke maat het beste bij mij past?

Wanneer je twijfels over een maat kun je het beste de productfoto’s bekijken. We plaatsen zoveel als mogelijk de lengte en de maat van het model op de foto’s. Op basis hiervan kun je eenvoudig een inschatting maken welke maat het beste voor jouw past. Ook staat er vaak een pasvorm bij waarmee je rekening kunt houden. Mocht je alsnog vragen hebben, stuur ons een bericht.

  • Ik heb geen mail ontvangen als bevestiging van mijn bestelling, hoe kan dat?
    Het is altijd vervelend als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen! Helaas belanden onze mailtjes van orderbevestigingen en creditmemo’s ooit in de spam of ongewenste mailbox. Had je daar al gekeken?

    Wanneer de betaling is gelukt, kun je ervan uit gaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen en je deze de volgende werkdag ontvangt m.u.v. zondag -en feestdagen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je natuurlijk altijd even contact opnemen via [email protected] Dan kijken we het even voor je na! 

  • Is het nog mogelijk om mijn gegevens aan te passen, nadat ik een bestelling heb betaald en voltooid?
  • Helaas is het niet mogelijk na je bestelling nog gegevens aan te passen. De bestellingen die bij ons binnenkomen worden vaak al binnen 15 tot 60 minuten verwerkt, ingepakt en verstuurd.

    Je kunt met de track & trace code, welke jij per mail hebt ontvangen kijken wat de verwachte levertijd is, en eventueel even contact opnemen met DHL/Post NL. Wellicht dat zij nog iets voor jou kunnen doen!

  • Heb ik garantie op mijn gekochte items?
  • Het kan zijn dat een kledingstuk/accessoire bij bijvoorbeeld het dragen een gebrek vertoont, neem hierover s.v.p. zo spoedig mogelijk contact over op met ons. Garantie geldt namelijk tot maximaal 4 weken na ontvangst! Wij bieden geen garantie op oneigenlijk gebruik van kleding en accessoires, waardoor het product kapot is gegaan. Hierbij gelden ook de onderstaande voorwaarden:

* Er wordt géén wasgarantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid.

* Wij bieden geen garantie op productapplicaties zoals pailletten, studs en steentjes.

* Wij bieden geen garantie op vlekken door parfum of deodorant.

  • Kan ik een item reserveren?
  • Bij Chica bebo is het niet mogelijk om items te reserveren in de webshop. Wees er dus altijd snel bij zodat je jouw items ook niet mist! Onze items zijn erg populair en gewild en er geldt altijd OP=OP. 

 

  • Welke betaalmethodes kan ik gebruiken om mijn bestelling af te ronden?
  • Je kunt bij ons altijd 100% veilig betalen. Hierbij heb je de keuze uit 5 verschillende betaalmethodes. Je kunt hierbij kiezen uit: Creditcard, iDeal, SOFORT Banking, Apple Pay of Bankcontact.
  • Mijn betaling is mislukt, wat kan ik nu het beste doen?  
  • Ah, vervelend! De betaling is mislukt of tussentijds afgebroken. Eens in de zoveel tijd gebeurd dat. Hoe weet je nu zeker of de betaling is gelukt wanneer deze tussentijds is afgebroken of er bijvoorbeeld een foutmelding in beeld kwam? Je kunt dan het beste je eigen bankafschriften checken om te kijken of het bedrag wel of niet is afgeschreven. Als het bedrag is afgeschreven van jouw rekening dan kun je er vanuit gaan dat deze bij ons is doorgekomen. Wij zullen dan je pakketje zo snel mogelijk samenstellen en versturen. Wanneer het bedrag niet van je rekening is afgeschreven, of je wilt dit voor de zekerheid checken, kun je contact opnemen met onze klantenservices via [email protected]. Zij kijken dan even met jouw order en betaling mee en checken of deze goed is overgemaakt.
  • Krijg ik een orderbevestiging na een succesvolle betaling?
  • Gefeliciteerd! Je hebt een order geplaatst met hele toffe items! Hierna sturen wij je binnen een uur een orderbevestiging toe per mail, naar het mailadres wat je bij ons hebt ingevuld in het afrekenproces. Mocht je geen email hebben ontvangen, check dan zeker nog even je spambox en ongewenste mailbox. Het kan nog zijn dat de order hier per ongeluk terecht is gekomen. Wanneer je in deze mailboxen ook geen mail hebt gehad en je wel zeker weet dat de betaling van je rekening is afgeschreven, dan kun je altijd nog even checken via [email protected] of jouw bestelling en betaling goed is doorgekomen.

 

  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
  • Wanneer je bij ons een bestelling plaats, proberen we deze zo snel mogelijk bij je thuis te leveren. Hierbij geldt: voor 16:00 besteld? Is dezelfde dag verzonden en dus de volgende dag al in huis. Het ligt dan wel in de handen van de pakketservice wanneer jij dit exact thuis ontvangt. Zij leveren op maandag t/m zaterdag. Dus wanneer je op zaterdag besteld, zal het pakketje pas op maandag arriveren omdat zondag niet geleverd wordt door de pakketdiensten.
  • Zijn er bezorgkosten en hoe hoog zijn deze?
  • Wanneer je bij ons een bestelling plaats van €75,- of meer dan wordt deze gratis bezorgd in Nederland en België. Wanneer je voor minder dan €75,- hebt besteld dan betaal je voor een bestelling naar een adres in Nederland €4,95- en in Belgie een bedrag van €7,50-.
  • Kan ik de verzendstatus van mijn order inzien?
  • Het pakketje en de verzending is te volgen via de Track & Trace code die je per email ontvangt nadat het pakketje door ons is verzonden en aangemeld bij de pakketdienst. 
  • Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt, of als er iets ontbreekt.
  • Ah balen! Je mist een item of er is een verkeerde maat opgestuurd. Het blijft natuurlijk mensenwerk om de pakketjes in te pakken dus het kan altijd zo zijn dat er iets mis gaat. In dit geval balen wij met jou mee en kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice ([email protected]). Zij kijken met jouw bestelling mee en zorgen voor een passende oplossing!
  • Mijn ontvangen pakketje is beschadigd en de items erin ook, wat moet ik doen?
  • Wanneer jouw pakketje beschadigd is geraakt tijdens de verzending dan is dat allereerst hartstikke vervelend. Het beste is wanneer je meteen foto’s maakt van het beschadigde pakketje en items en je contact opneemt met onze klantenservice ([email protected]). We zullen dit met je oplossen en zoeken naar passende oplossing.

Hoe moet ik een item of meerdere items retourneren?

Wat jammer dat je item niet aan je verwachtingen voldoet! Je kunt deze, op eigen kosten, naar ons retourneren en je ontvangt dan het geldbedrag zo snel als mogelijk terug op jouw rekening. Wanneer het pakketje weer bij ons is aangekomen wordt deze binnen 7 dagen verwerkt. Er zijn wel voorwaarden gekoppeld aan een retour waaraan je moet voldoen. Lees deze eerst goed door op deze

Kan ik items ook ruilen?

Ben je in de buurt van onze winkel in Nijmegen? Dan kan je het item ruilen in de winkel. In de winkel kun je jouw webshop bestelling alleen omruilen, of een tegoedbon van de winkel krijgen. Wanneer je het item via de webshop wilt ruilen kun je het item retourneren volgens het retourproces wanneer je ook voldoet aan de retourvoorwaarden en het gewenste item of maat opnieuw bij ons bestellen via het retourformulier of in een nieuwe order.

Tot wanneer kan ik een item retourneren?

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling je retour terugsturen, op eigen kosten, mits je ook voldoet aan onze retourvoorwaarden. Volg hierbij het retourproces zoals op onze retourpagina is beschreven.

Hoe werkt de terugbetaling na een retour?

Wanneer wij je retourpakketje ontvangen hebben dan ontvang je het aankoopbedrag binnen 7 dagen teruggestort op jouw rekening. We betalen deze op dezelfde manier als jij de betaling hebt voltooid. Heb je na 14 dagen nog niets ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice ([email protected]).